17 09 2021

مراسم تقدیر از رتبه های برتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، مراسم تقدیر از دانشجویان برتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی با حضور اعضای هیات علمی و مدیران گروه‌های آموزشی و دانشجویان برتر برگزار شد. 

در آغاز مراسم دکتر خالد احمدزاده، ریاست محترم دانشکده، ضمن خوشامدگویی به مهمانان و قدردانی از برگزارکنندگان مراسم و کارگزاران امور آموزشی دانشکده، درباره مشکلات و مصایب آموزش در دوران کرونا سخن گفت و از ارتقای سطح کیفی آموزش مجازی در دانشکده ابراز رضایت نمود. 

سپس دکتر سعید صادقی بروجردی، استاد گروه تربیت بدنی، که به عنوان مهمان ویژه به مراسم دعوت شده بود، درباره ضرورت روی آوردن دانشجویان علوم انسانی به تفکر انتقادی و تاکید بر دفاع از جایگاه و رسالت این علوم صحبت کرد. مضمون محوری سخنان ایشان دعوت از دانشجویان به مطالعه عمیق علوم انسانی و اتکا به درون مایه های ژرف و انتقادی نهفته در این علوم برای اصلاح و حل مسایل انسانی و اجتماعی جامعه بود.

در ادامه، دکتر امیر علی صادقی، ریاست محترم بنیاد نخبگان استان، که مهمان ویژه مراسم بود، بحثی مفصل درباره شرایط، امکانات و تسهیلات این بنیاد برای نخبگان استان ارایه کرد. ایشان ضمن تشویق دانشجویان برای عضویت در بنیاد نخبگان، بر پیوند علمی و اجرایی این بنیاد با دانشگاه‌ها و آمادگی آن برای ارائه خدمات تاکید نمودند.

گفتنی است دکتر جمال محمدی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده، ضمن قدردانی از تمام اعضای هیات علمی و مدیران گروه‌های آموزشی و بدنه آموزشی دانشکده، سخنان خود را حول دو موضوع محوری ارایه کرد: یکی ضرورت گسست از شیوهای کلاسیک آموزش و بکارگیری فناوریهای نوین در این حوزه، و دیگری لزوم اتخاذ نگرشی انتقادی به جایگاه کنونی علوم انسانی در ایران و در دانشگاه کردستان. 

ایشان ضمن تاکید بر اینکه نسل جوان نخبه باید با اتکا بر سویه های انتقادی اندیشه در علوم انسانی از اساتید خود گذر کنند، همگان را به بازنگری در سرشت، کارکرد و جایگاه این علوم و رسالت آن در تقویت دانشگاه دعوت نمود. 

در ادامه مراسم، مدیران محترم گروههای آموزشی، ضمن تشریح جایگاه و مشخصه‌های گروه به معرفی دانشجویان برتر گروه خود پرداختند.